سه شنبه ۰۱ آبان ۰۳

فیلم "گلادیاتور 2"; دنباله ای که نباید ساخته می شد

مای فیلم مرجع معرفی فیلم سریال در بلاگ

فیلم "گلادیاتور 2"; دنباله ای که نباید ساخته می شد

۸ بازديد
در سال های اخیر، هالیوود علاقه زیادی به تولید «دنباله های میراثی» به ویژه پس از موفقیت «تاپ گان: ماوریک» (2022) پیدا کرده است. این نوع دنباله‌ها در واقع ادامه همان مسیر - و خط داستانی - فیلم اصلی هستند، اما داستان آنها چندین دهه بعد اتفاق می‌افتد، در دوره‌ای که شخصیت‌های اصلی اغلب پیر هستند، مانند "بلید رانر 2049". 2017)، «کرید» (2015)، «شکارچیان ارواح: زندگی پس از مرگ» (2021) و «جیغ» (2022). این رویکرد معمولاً جواب می دهد، زیرا نوستالژی یک نیروی محرکه قدرتمند در آوردن طرفداران به تئاتر است و به بازیگران قدیمی فرصت دیگری داده می شود تا به نقش های محبوب خود بازگردند. فیلم «گلادیاتور 2» یکی از این دنباله هاست که حدود 24 سال بعد از قسمت اول می آید اما شاید اگر ساخته نمی شد بهتر بود.شخصیت اصلی فیلم مرده است
شاید بزرگترین چالش گلادیاتور 2 به عنوان دنباله این باشد که ماکسیموس (با بازی درخشان راسل کرو) در پایان قسمت اول می میرد. در حالی که آن فیلم با آزاد شدن سایر گلادیاتورها به پایان می رسد - و به شکلی دراماتیک و پیروزمندانه - ماکسیموس قبل از مبارزه نهایی به طور مرگبار زخمی می شود و هیچ شانسی برای زنده ماندن ندارد. ما می دانیم که راسل کرو در قسمت دوم حضور نخواهد داشت و او حتی از این موضوع کمی ناراحت است. "این واقعیت که آنها دنباله‌ای می‌سازند به نوعی مرا آزار می‌دهد؟ چون، خوب، من مرده‌ام و هیچ نقش یا تأثیری [در این پروژه] ندارم. چند بار در مورد [ایده‌ها و رویکردها] شنیدم. ] از فیلم و گفت، نه، نه، این [چیزها] با آن شخصیت خاص جور در نمی آید، اما نمی توانم چیزی بگویم ] در زیر زمین دفن شده ام، پس خواهیم دید که این فیلم چگونه خواهد بود.

بدون ماکسیموس، "گلادیاتور 2" جذابیت خود را از دست می دهد، زیرا طرفداران اغلب به این فیلم ها روی می آورند تا فیلم های مورد علاقه قدیمی را در یک ماجراجویی جدید ببینند. وقتی مهم ترین عنصر فیلم اول یعنی شخصیت راسل کرو در قسمت دوم نیست، پس چه چیزی باقی می ماند؟ و به نظر نمی رسد که ما حتی در یک فلاش بک با او ملاقات کنیم، اما حتی اگر ملاقات کند، خیلی هیجان انگیز نخواهد بود. ماکسیموس شخصیتی بود که داستان اصلی را پیش برد. غیبت او به خودی خود باعث نارضایتی هواداران خواهد شد. ریدلی اسکات احتمالاً از این مشکل آگاه است و ممکن است فقط یک یا دو بار در ادامه به این شخصیت اشاره کند.

فیلم «گلادیاتور ۲» از منظر تاریخی ادامه واقعیت نیست
وقایع اصلی «گلادیاتور» بر اساس حقایق تاریخی بود، اگرچه این کار را صادقانه انجام نداد، اما ابهامات زیادی در داستان آن وجود داشت و شخصیت ماکسیموس تخیلی است. با این حال، ریدلی اسکات سعی کرد روم باستان را به درستی به تصویر بکشد. این منجر به ایجاد یک جدول زمانی تاریخی متمایز شد که در آن شخصیت‌های تاریخی واقعی مانند مارکوس اورلیوس و پسرش کومودوس حضور داشتند. این برای دنباله‌ای که می‌خواهد وقایع قسمت قبلی را ادامه دهد مشکل‌ساز است، زیرا فیلم اصلی نزدیک به پایان تاریخ روم باستان، قبل از سقوط امپراتوری روم در سال 476 پس از میلاد اتفاق می‌افتد. هیچ رویداد مهم جهانی قبل از سقوط رم وجود ندارد که سازندگان بتوانند به فیلم تزریق کنند، بنابراین بدیهی است که قسمت دوم یا باید داستانی تخیلی را روایت کند یا به تاریخ پایبند نباشد و زمان رویدادها را تغییر دهد - یا بهتر است بگوییم. تحریف کردن تاریخ - برای هیجان انگیز کردن داستان.

ساخت یک نسخه پیش پرداخت منطقی تر بود
ریدلی اسکات به جای تمرکز بر دنباله، می توانست پیش درآمدی برای گلادیاتور بسازد. ما می‌توانیم دوران کودکی کومودوس (با بازی خواکین فینیکس در فیلم اول) و به قدرت رسیدن پدرش مارکوس اورلیوس را دنبال کنیم و ببینیم که چگونه راسل کرو به مردی تبدیل شد که در فیلم گلادیاتور با او آشنا شدیم. یک پیشرفت به راسل کرو، خواکین فینیکس و دیگر بازیگران اجازه داد تا در توسعه پروژه مشارکت داشته باشند. سازندگان نیازی به استفاده از فلاش بک یا ترفندهای دیگر نداشتند و با چالش های کمتری مواجه شدند. از بعد تاریخی مطالب بیشتری برای ارائه داشتند. با توجه به سن راسل کرو، یک بازیگر جوانتر می توانست نقش او را بازی کند و ما می توانستیم خود راسل کرو را در قسمت های پایانی ببینیم - به لطف فناوری های جوان سازی. فرنچایز جنگ ستارگان این کار را با سری پیش درآمد Obi-Wan Kenobi به بهترین شکل انجام داد.

شاید فیلم «گلادیاتور ۲» راسل کرو را نداشته باشد و دنباله‌ای غیرضروری به نظر برسد، اما یکی از مهم‌ترین اکران‌های سال است و خیلی‌ها امیدوارند در کنار «جوکر: جنون معمولی» بتواند مخاطبی را به همراه داشته باشد. پس از شش ماه اول نسبتا ضعیف به سینماها بازگشت. . اگرچه این فیلم داستان تقریباً جدیدی را روایت می کند، اما دو بازیگر قسمت اول نیز حضور خواهند داشت: درک ژاکوبی، بازیگر نقش سناتور گراکوس و کانی نیلسن، بازیگر نقش لوسیلا. از بازیگران جدید می توان به پل مسکال، دنزل واشنگتن، پدرو پاسکال و جوزف کوین اشاره کرد.

منبع: movieweb
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.