سه شنبه ۰۱ آبان ۰۳

فیلم «جنگ داخلی» با صدرنشینی در هفته دوم رکورد جدیدی برای A24 رقم زد

۱ بازديد
تریلر دیستوپایی A24 با نام "جنگ داخلی" بار دیگر گیشه را فتح کرد و سه نسخه جدید را شکست داد و رتبه اول جدول های آمریکای شمالی را حفظ کرد.

الکس گارلند، با بازی کریستن دانست در نقش یک عکاس خبرنگار که در طول جنگ داخلی در ایالات متحده سفر می کند، در دومین آخر هفته اکران خود ۱۱.۱۲ میلیون دلار اضافه کرد. این فیلم تاکنون 44.8 میلیون دلار فروخته است و در حال حاضر یکی از پنج فیلم پرفروش A24 در تمام دوران است. این فیلم با هزینه ای بالغ بر 50 میلیون دلار گران ترین فیلم این شرکت پخش مستقل تا به امروز است.

اگرچه رقابت این هفته فشرده بود، اما جنگ داخلی از سه تازه وارد جلوتر بود، فیلم ترسناک خون آشام یونیورسال، ابیگیل، و وزارت جنگ غیرقانونی گای ریچی. و انیمه ماجراجویی "Spy x Family Code: White" توسط سونی و کرانچی رول تولید شده است.انتظار می رفت که ابیگیل در آخر هفته اول با 12 تا 15 میلیون دلار در صدر باکس آفیس قرار گیرد. اما فیلم هیجان انگیز خون آشام با رتبه R با 10.2 میلیون دلار از 3384 سینما در جایگاه دوم قرار گرفت.

به نظر می‌رسید که منتقدان و تماشاگران این فیلم را دوست داشته باشند، زیرا امتیاز ۸۳ درصدی را در Rotten Tomatoes و B در CinemaScore دریافت کرده است. ابیگیل بر اساس هیولای کلاسیک یونیورسال در سال 1936، دختر دراکولا و کارگردانی مت بتینلی-اولپین و تایلر ژیلت، ربایندگانی را دنبال می کند که یک بالرین 12 ساله را می ربایند و به دنبال باج می روند که در نهایت معلوم می شود که این یک دختر کوچک است. کودک خون آشام قاتل این فیلم ۲۸ میلیون دلار هزینه داشت، بنابراین اگرچه انتظارات اولیه را برآورده نکرد، اما «ابیگیل» در اکران سینمایی خود برای سودآوری نیازی به تلاش زیادی ندارد.

فیلم Godzilla x Kong: The New Empire (گودزیلا x Kong: The New Empire) در چهارمین هفته اکران خود با 9.4 میلیون دلار در جایگاه سوم قرار گرفت و بالاتر از «وزارت نفرت انگیز جنگ» قرار گرفت. «امپراتوری جدید» اکنون 171.6 میلیون دلار در داخل و 485.2 میلیون دلار در سراسر جهان به دست آورده است.

در رده چهارم، «وزارت نفرت انگیز جنگ» لاینزگیت در اولین هفته اکرانش ۹ میلیون دلار فروخت. این یک نتیجه ضعیف برای کمدی اکشن 60 میلیون دلاری با بازی هنری کاویل، هنری گلدینگ و ایزا گونزالس است. این فیلم داستانی تخیلی در مورد یک گروه نظامی مخفی بریتانیایی است که سربازان ماهری را برای حمله به نازی ها استخدام می کند. این فیلم توانسته امتیاز A- را در CinemaScore و 73 از 100 را در Rotten Tomatoes کسب کند.

Lionsgate حقوق انحصاری ایالات متحده برای این فیلم را به دست آورده است که توسط آمازون پرایم در بسیاری از نقاط جهان توزیع می شود. از آنجایی که این فیلم در اکثر مناطق بین‌المللی اکران نشد، مقایسه‌ای واضح با سرنوشت مالی دو فیلم قبلی ریچی، Operation Fortune: Ruse de Guerre، دارد که در مقابل بودجه 50 میلیون دلاری 48 میلیون دلار فروخت. این فیلم خودش را فروخت و «پیمان» (The Covenant) که با بودجه ۵۵ میلیون دلاری خود ۲۱ میلیون دلار در سرتاسر جهان به دست آورد، وجود نخواهد داشت.


دیگر اکران اخیر این هفته، «جاسوس و کد خانواده: سفید» با 4.8 میلیون دلار از سینماهای آمریکای شمالی در سال 2009 در جایگاه پنجم قرار گرفت. خریداران بلیت این انیمیشن کمدی اکشن را پسندیدند و در CinemaScore به آن نمره A و در Rotten Tomatoes 96% دادند. Spy and Family Code: White، اولین فیلم بر اساس سریال تلویزیونی محبوب جاسوس و خانواده ساخته تاتسویا اندو، تاکنون 45.8 میلیون دلار در باکس آفیس بین المللی کسب کرده است.

انیمیشن «Kung Fu Panda 4» (Kung Fu Panda 4) محصول مشترک Universal و DreamWorks Animation با 4.6 میلیون دلار در جایگاه ششم قرار گرفت. پس از هفت هفته اکران موفق، این فیلم خانوادگی ۱۷۹ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۴۸۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروخت.

کمدی فراطبیعی «شکارچیان ارواح: امپراتوری یخ زده» (شکارچیان ارواح: امپراتوری یخ زده) با 4.4 میلیون دلار در پنجمین هفته اکران خود در رتبه هفتم قرار گرفت. این فیلم تا این هفته 102.91 میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخته است.

Dune: Part Two، حماسه علمی تخیلی دنی وینلوو که پس از هشت هفته به اکران چشمگیر خود ادامه می دهد، این هفته با 2.9 میلیون دلار در رتبه هشتم باکس آفیس قرار گرفت. این فیلم تاکنون در آمریکای شمالی 276.59 میلیون دلار فروش داشته است.

تریلر جذاب «مرد میمون» نهمین عنوان این هفته است. این فیلم که در سومین آخر هفته اکرانش 2.2 میلیون دلار فروخت، در مجموع 21.64 میلیون دلار در باکس آفیس داخلی کسب کرد که با توجه به بودجه 10 میلیون دلاری، رقم خوبی است.

فیلم ترسناک «اولین فال» آخرین عنوان در میان ده فیلم پرفروش باکس آفیس این هفته است. این فیلم با بازی سیدنی سوینی توانست در سومین هفته اکران خود به فروش 1.7 میلیون دلاری دست پیدا کند و مجموع درآمد داخلی خود را به 17.76 میلیون دلار برساند.

به طور کلی، باکس آفیس داخلی این هفته با حدود 65 میلیون دلار در میان کم درآمدترین هفته های سال 2024 قرار داشت. درآمدهای سال تا به امروز 20 درصد کمتر از سال 2023 است. اکنون صاحبان سینما مشتاقانه منتظر «مرد پاییز» هستند، یک کمدی اکشن با بازی رایان گاسلینگ و امیلی بلانت.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.