سه شنبه ۰۱ آبان ۰۳

۱۲ فیلم جشنواره کن ۲۰۲۴ که انتظار دیدنشان را می‌کشیم

مای فیلم مرجع معرفی فیلم سریال در بلاگ

۱۲ فیلم جشنواره کن ۲۰۲۴ که انتظار دیدنشان را می‌کشیم

۷ بازديد
موزیکال درباره کارتل های مواد مخدر، هویت جنسیتی و سلنا گومز، ادای احترام یک فیلمساز ایتالیایی به زادگاهش با حال و هوای باروک که در سال های اخیر به طور فزاینده ای نادر شده است، زنی به نام الهه آژیر، ادای احترام یک فیلمساز فرانسوی به حرفه خود در یک فیلمی پر از قهرمانان و شرورهای قدیمی او، بازگشت افسانه ای از دوران جدید هالیوود، دنباله ای بر یکی از اسطوره های سینمای موج نوی استرالیا، مستندی دلخراش اما تکان دهنده درباره اوکراین، زندگی نامه دونالد ترامپ جوان قبل از روزهای فاشیستی، این چند روز است. موضوع چند عنوان آثار جشنواره فیلم کن 2024 است که از 14 می آغاز شده است. کیت بلانشت را بار دیگر در جشنواره کن خواهیم دید. کمدی با بازی لئا سیدوکس، اولین قسمت از وسترن جدید کوین کاستنر و آثار کارگردانان بزرگی چون فرانسیس فورد کاپولا، دیوید کراننبرگ، یورگوس لانتیموس، پل شریدر، پائولو سورنتینو و چند فیلمساز برجسته دیگر نیز در هفتاد و هفتمین دوره به نمایش درآمد. از جشنواره فیلم کن نشان دادن نگاهی می اندازیم به مهم ترین آثاری که انتظار داریم در جشنواره فیلم کن 2024 ببینیم.1. شاگرد
شاگرد

کارگردان: علی عباسی
بازیگران: سباستین استن، جرمی استرانگ، ماریا باکالووا، مارتین دوناوان
آیا آن تاجر املاک را می شناسید که ستاره یک برنامه تلویزیونی واقعی شد و سپس تصمیم گرفت وارد سیاست شود و ناگهان رئیس جمهور ایالات متحده شد؟ بله درست متوجه شدید ما در مورد دونالد ترامپ صحبت می کنیم. علی عباسی در جدیدترین فیلمش به سراغ دونالد ترامپ رفت. از دهه هفتاد و هشتاد و روزهایی که این پسر جاه طلب اهل کوئینز کار خود را شروع کرد و کم کم قدرت گرفت. سباستین استن نقش دوران جوانی او را بازی می کند. ماریا باکلالوا که در فیلم «بورات» دیده ایم، در نقش ایوانا ترامپ ظاهر شده است. این فیلم بدون شک بحث برانگیز خواهد بود.

2. پرنده
کارگردان: آندریا آرنولد
بازیگران: بری کیوگان، فرانتس روگوفسکی، جیمز نلسون جویس، نیکیا آدامز، جیسون بودا
اگر آثار آندریا آرنولد، فیلمساز بریتانیایی را دیده باشید، می‌دانید که او تمایل زیادی به یافتن غم و اندوه در زندگی‌های پرمشغله، و همچنین لحظات حساس در سخت‌ترین شرایط بزرگسالی دارد. آخرین فیلم دارمی درباره دختری دوازده ساله است که با پدر و برادرش در کنت زندگی می کند. تا اینکه یک غریبه مرموز وارد زندگی آنها می شود.

3. امیلیا پرز
امیلیا پرز

کارگردان: ژاک اودیارد
بازیگران: کارلا سوفیا گاسکون، سلنا گومز، زوئی سالدانا، ادگار رامیرز
سر و صدای زیادی پیرامون فیلم جدید ژاک اودیار به راه افتاده است. فیلمسازی که کارنامه فوق العاده اش شامل فیلم های مختلف می شود. از The Beat That My Heart Skipped، بازسازی انگشتان جیمز توباک، وسترن عجیب و غریب The Sisters Brothers، تا بهترین فیلم با مضمون زندان دهه 20 «یک پیامبر» در سال گذشته. اما تنها چیزی که در مورد آخرین فیلم او می دانیم این است که یک وکیل، یک ارباب کارتل مواد مخدر که آرزو دارد «زنی که همیشه آرزویش را داشته» و سلنا گومز در آن حضور دارد. زنی به یک رئیس کارتل مواد مخدر کمک می کند تا تحت عمل جراحی تایید جنسیت قرار گیرد تا هم از دست ماموران فرار کند و هم جنسیت خود را ثابت کند. ناگفته نماند که فیلم موزیکال نیز یک کمدی جنایی است.

4. این من نیستم
کارگردان: لئوس کاراکس
بازیگران: لئوس کاراکس، دانی لوان
به کارگردانی مانند لئوس کاراکس اعتماد کنید که یک سلف پرتره ساخته و سپس آن را "من نیستم" نامیده است. همون کاراکس کلاسیک. این نابغه سینمای فرانسه یک فیلم نیمه بلند چهل دقیقه ای ساخت که در واقع پروژه ای نیمه تخیلی، نیمه رئالیستی و تجربی است. همکار قدیمی او دنی لوین نیز نقش خود کارگردان و چندین شخصیت از فیلم های قبلی کاراکس را بازی می کند. این دیوانه است، اینطور نیست؟ کاراکس در این فیلم نگاهی به کارنامه چهل ساله فیلمسازی و لحظات مهم و سرنوشت ساز خود دارد و در عین حال نیم نگاهی به تحولات سیاسی این دوران دارد.

5. Furiosa: A Mad Max Saga
Furiosa: The Mad Max Saga، جشنواره فیلم کن 2024

کارگردان: جورج میلر
بازیگران: آنیا تیلور جوی، کریس همسورث، آنگوس سمپسون، ناتان جونز، تام برک

6. اوه کانادا
آه کانادا

کارگردان: پل شریدر
بازیگران: ریچارد گیر، جیکوب آلوردی، اوما تورمن، ویکتوریا هیل، مایکل ایمپریولی، پنه لوپه میچل، کریستین فراست
پل شریدر هفتاد و هفت ساله درام های پیچیده و جسورانه ای درباره شخصیت هایی خلق کرده است که برای زندگی در یک بحران وجودی تلاش می کنند. حالا شریدر اثر دیگری از راسل بنکس رمان نویس بزرگ فقید را به فیلم تبدیل کرده است. درام جنایی نئو نوآر این فیلمساز در سال 1997، «آفت» نیز بر اساس رمانی از همین نویسنده ساخته شده است. در «آه کانادا»، یک نویسنده چپ‌گرای آمریکایی رنج کشیده می‌خواهد با گذشته‌اش صلح کند و به کانادا نقل مکان می‌کند تا به جنگ ویتنام اعزام نشود. تصمیم او مورد پسند دوستان و عزیزانش نیست.

7. انواع مهربانی
کارگردان: یورگوس لانتیموس
بازیگران: اما استون، جسی پلمونز، ویلم دفو، مارگارت کوالی، هانگ چائو، جو آلوین، مامودو آتی، هانتر شفر
این فیلم بعد از «بیچاره‌ها» ساخته یورگوس لانتیموس قرار بود در سال 2023 با عنوانی متفاوت اکران شود، نه چندان دور از فیلم نامزد اسکار سال گذشته او. خدا را شکر که این اتفاق نیفتاد و ما این فرصت را پیدا کردیم که سرحال شویم تا یک فیلم پوچ پیچیده و جذاب دیگر از او بگیریم. که دوباره خواهد آمد تا ما را پس از تماشای آن سرگردان کند. این بار هم شاهد حضور اما استون هستیم که به نظر می رسد در فیلم ها و نقش های اصلی لانتیموس در حال تبدیل شدن به یک نفر ثابت است. و همینطور ویلم دافوی بزرگ که نقش فرانکنشتاین خداگونه خود را در «بیچارگان» به زیبایی بازی کرد. این فیلم ظاهرا سه قسمت متفاوت دارد و همه بازیگران در این قسمت ها نقش های متفاوتی را ایفا می کنند. "مهربانی" همیشه در دنیای لانتیموس یک اصطلاح نسبی است. بنابراین، آن کلمه را از عنوان حذف کنید و مقدار زیادی نمک روی آن بپاشید.

8. پارتنوپ
پارتنوپ

کارگردان: پائولو سورنتینو
بازیگران: استفانیا ساندرلی، گری اولدمن، سیلویو اورلاندو، لوئیزا رانیری، پپه لانتستا،
ایزابلا فراری
یکی دیگر از اتفاقات خوب امسال و جشنواره فیلم کن 2024 فیلمی از پائولو سورنتینو است. اگر اسطوره شناسان نام فیلم جدید او را بشنوند، به سرعت به یاد Siren (الهه آژیر) می افتند که با آهنگ خود قهرمان هومر را به مرگ کشاند و در نهایت اسیر گور آبی شد. فیلم جدید سورنتینو درباره شخصیتی به نام پارتنوپ است، اما به گفته خود فیلمساز «او نه آژیر است و نه افسانه». در عوض، این چیزی شبیه به راهنمای سفر با نامه عاشقانه سورنتینو به منطقه ای است که او در آن بزرگ شده است. و احتمالاً مانند همه آثار استاد تلفیقی از سوررئالیسم و ​​رمانتیسم و ​​همچنین قاب های سینمایی شگفت انگیز اوست. سورنتینو بار دیگر نگاهی به ریشه های خود انداخته است. شما باید "دست خدا" را به خاطر بسپارید. ممکن است کار سورنتینو را دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید، اما هرگز خسته نخواهید شد. بنابراین، یک فیلم جدید از این فیلمساز مهم ایتالیایی همیشه چیز خوبی است.

9. شایعات
کارگردان: گای مدین، ایوان جانسون، گیلن جانسون
بازیگران: کیت بلانشت، آلیشیا ویکاندر
به محض اینکه اولین تصویر از فیلم جدید گای مدین، دو نفر که در جنگلی ترسناک در کنار یک مغز غول پیکر خمیده بودند، به اینترنت راه یافت، می توانستید حدس بزنید که قرار است فیلمی دیوانه کننده باشد، حتی با معیارهای فیلمساز کالت کانادایی. خلاصه داستان این کمدی سیاه رویایی به تهیه کنندگی آری آستر به این شرح است. گروهی از رهبران جهان برای اجلاس سالانه G7 گرد هم می آیند، اما قبل از آن، در جنگل گم می شوند. کی میدونه بعدش چی میشه؟ کیت بلانشت و آلیشیا ویکاندر از جمله کسانی هستند که در این کابوس بیداری گرفتار شده اند. «شایعات» به اندازه کافی خوب است اگر حتی نصف فیلم «وینی‌پگ من» ساخته مدین در سال 2007 باشد. ما باید کلاهمان را بالا ببریم.

10. سپتامبر می گوید
در جشنواره فیلم کن 2024، می گوید سپتامبر

کارگردان: آرین لباد
بازیگران: میا تاریا، راخی تاکرار، پاسکال کان
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.